Martin Františák se narodil v roce 1974 ve Valašském Meziříčí. Vystudoval brněnskou JAMU, pracoval jako umělecký šéf Divadla Petra Bezruče, dnes Švandova divadla.
Dramatik, dramaturg a režisér Janusz Klimsza se narodil v roce 1961 ve Frýdku-Místku. Studoval herectví na Státní vysoké škole divadelní v polské Vratislavi a divadelní režii na pražské DAMU. Kmenový režisér Národního divadla moravskoslezského v Ostravě.
Martin Františák v minulosti působil jako umělecký šéf divadla Polárka, natáčel televizní dokumenty, píše divadelní hry a televizní scénáře a spolupracuje s amatérským souborem v Karolince. Jedna z prvních Františákových inscenací v Ostravě - Job - vyvolala nadšení u diváků i kritiky.
„Snad každému soudnému člověku je zřejmé, že se společnost normalizuje, ideologizuje. A děje se to i v českém divadle. Jsem přesvědčen, že nutný je dialog. Dialog s dobou a nově i s planetou. A je jedno, zda se jasně vyslovím sekerou, anebo slovem. Prvotní je posedlost vyjádřit se. A až potom budu u kávy definovat teze a potřeby smyslu. Nikomu to ale nenutím,“ uvedl v jednom rozhvoru.
Režijní postupy Janusze Klimszy vycházejí z vyhraněné umělecké reflexe společenské problematiky. Klinszova představení nesou markantní znaky atraktivně vystavěné scénické události, kde příběh není nejvíce dominujícím prvkem. Se záměrnou eliminací ulpívání na detailech, hyperbolicky nadsazenou a iritující stylizací je tu dosahováno maximálně sugestivního zážitku.
„... neznám druhé české divadlo, které by právě v uplynulém desetiletí vyletělo – alespoň v mých očích - tak raketově vzhůru: od průměrného, solidního, ale zaměnitelného regionálního divadla s nevýraznou dramaturgií až k jednomu z nejlepších divadel v republice s originální, nepodbízivou, proti srsti malého českého diváka hladící dramaturgií, vrývavým herectvím, neexhibující režií a s diváky, mladými nejen věkem,“ napsal o Klimszově působení v Divadle Petra bezruče v ostravě Vladimír Just.